سرویس و تعمیرات ترانسفورماتور- ترانس

سرویس و تعمیرات ترانسفورماتور- ترانس

سرویس و تعمیرات ترانسفورماتور- ترانس


ترانسفورماتور قدرت (POWER TRANSFORMER ) یک از انواع ترانسفورماتور می باشد که برای انتقال انرژی الکتریکی در هر بخش از مدار الکتریکی یا الکترونیکی بین ژنراتور و مدارهای اولیه توزیع مورد استفاده قرار می گیرد.
ترانسفورماتور ها به سه دسته ترانسفورماتور قدرت کوچک، ترانسفورماتورهای قدرت متوسط و ترانسفورماتورهای قدرت بزرگ تقسیم می شوند.تعمیر ترانس سوخته

صنعت یار – مجری انحصاری فروش و تعمیرات ترانس برق صنعتی در ایران
با ما تماس بگیرید

09121233109
02632208653

 

صنعت یار یکی از شرکتهای تعمیر ترانسفورماتور در کرج و تهران می باشد که با داشتن تیمی مجرب می تواند بهترین مشاوره و تعمیر را خدمت شما ارائه دهد


 لزوم تعمیر ترانس برق صنعتی

مانند بسیاری از تجهیزات فنی، نگهداری و سرویس به موقع، کافی و زمان بندی‌شده، تعمیر ترانس برق صنعتی را به اندازه کافی به عقب می‌اندازد. با این وجود این کار در کشور ما به طور کافی انجام نمی‌شود. سهل‌انگاری در سرویس‌های دوره‌ای ترانس‌های برق صنعتی، موجب کاهش عمر آنها تا حدود 30 سال می‌شود.

ترانس برق صنعتی ( ترانسفورماتور)

از آنجا که ترانس، در شبکه‌ی توزیع برق، به منزله‌ی قلب شبکه است بنابراین همان طور که سرویس و نگهداری آن اهمیت دارد، در زمان خرابی نیز سرعت تعمیر ترانس برق صنعتی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

سرویس و نگهداری کافی = نیازکمتر به تعمیر ترانس برق صنعتی

در بررسی که در کشور انگلستان انجام شده است. عمر متوسط ترانس‌های برق 65 سال برآورد شد، سپس طی یک برنامه‌ریزی دقیق، به سرویس کامل ترانس‌ها در یک بازه‌ی زمانی معین پرداختند. در فواصل زمانی معینی اقدام به بازبینی روغن ترانس‌ها می2نمودند و روغن را که نشان‌دهنده‌ی عیوب داخلی ترانس بود، از نظر تغییر شکل، دما، رنگ و … بررسی می‌کردند.

بخش های مختلف ترانس برق صنعتی

نتایج این سرویس‌های مکرر، این شد که عمر مفید ترانس‌های برق صنعتی مورد نظر در آن کشور مورد نظر به 80 سال رسید. واضح است که به همین نسبت تعمیر ترانس برق صنعتی به تعویق می افتد.

انواع ترانسفورماتورهای برق صنعتی

ترانسفورماتور که به اختصار ترانس هم گفته می‌شود، یا کاهنده است یا افزاینده. ترانس‌ها بر اساس قانون القای فاراده کار می‌کنند، به این صورت که وقتی جریان برق متناوب از سیم‌پیچی عبورکند، در آن سیم پیچ میدان مغناطیسی به وجود می‌آید، چون جریان متناوب است، این میدان مغناطیسی به تعداد فرکانس آن جریان، ریزش کرده و باز تشکیل می‌شود.این فرآیند موجب القای جریان الکتریسیته با همین فرکانس در سیم پیچ روبرو می‌گردد. به نسبت تعداد دور سیم پیچ ثانویه به سیم پیچ اولیه ولتاژ نیز تغییر می‌کند.کار اصلی ترانس همین تغییر ولتاژ است. نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که انتقال جریان از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر با اتلاف میزان مشخصی جریان همراه است، هرچه ولتاژ کمتر و مسافت خط انتقال بیشتر باشد، اتلاف انرژی هم بیشتر است.

تعمیر ترانس صنعتی توسط گروه صنعت یار انجام خواهد شد

 

خبر بد این که میزان تلفات مسیر، با مجذور شدت جریان رابطه‌ی مستقیم دارد.و خبر خوب این که به وسیله‌ی ترانسفورماتور افزاینده ولتاژ را در ابتدای مسیر چندهزار برابر افزایش می‌دهند تا شدت جریان چندهزار بار کمتر شود. نتیجه کم‌شدن تلفات است ولی برای این که به دست مصرف کننده برسد، باز با ترانسفورماتور البته این بار کاهنده، ولتاژ را طی چند مرحله کم کرده تا به میزان مصرف شهر یعنی 220ولت برسد.

قطع برق به منظور تعمیر ترانس برق صنعتی

ترانس‌ها انواع مختلف واندازه‌های متفاوتی دارد. البته اصول کار همه‌ی آنها شبیه به هم است. از ترانس چند گرمی که پشت میکروفن به کار رفته تا ترانس چند صد تنی که در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. طیف وسیع ترانس‌ها می‌باشد.

تعمیر ترانس برق صنعتی

صنعت یار – مجری انحصاری فروش و تعمیرات ترانس برق صنعتی در ایران
با ما تماس بگیرید

 

09121233109
02632208653

 

 

بهتر است قبل از خرابی کامل ترانس برق صنعتی اقدام به بازرسی آن کرد؛ برای این کار به تجزیه و آنالیز روغن آن می‌پردازند. زمان تعمیر ترانس برق صنعتی بسته به میزان مشکلات موجود، متفاوت است.

 از آنجا که بیرون بردن ترانس از شبکه، منجر به قطع شبکه و وارد آمدن خسارات بسیاری است، متخصصان امر توصیه می‌کنند، با تست روغن موجود در ترانس و آنالیز آن نسبت به مشکلات و عیوب داخلی آن آگاه شده و با اشراف کامل‌تر به تعمیر ترانس برق صنعتی موجود پرداخت.

 

 

مطلب مرتبط : خدمات پس از فروش ایران ترانسفو در تهران و کرج

 

از وظیفه‌ی روغن موجود ترانس تا تعمیر ترانس برق صنعتی

وظایف روغن ترانسفورماتو عبارت است از:

  • عایق جریان الکتریسیته
  • انتقال حرارت

روغن ترانسفورماتور در بین سیم پیچ‌ها، در اطراف هسته، در بین ورق‌های هسته و در اطراف اتصالات درونی ترانسفورماتور، به عنوان یک عایق بسیار خوب عمل کرده و مانع اتصال کوتاه می‌شود.

در ولتاژهای بسیار بالا، جریان برق تمایل به پرش بین فاصله‌های کوتاه دارد. این امر می‌تواند به خسارت جبران ناپذیری به شبکه‌ی توزیع بیانجامد، روغن موجود در ترانس با حفاظ بسیار عایق و مستحکمی مانع این اتفاق می‌گردد.

بخش های مختلف ترانس برق صنعتی

در زمان تشکیل میدان مغناطیسی، هسته به شدت گرم می‌شود، علت آن هم تغییرات شار مغناطیسی و اتلاف انرژی به صورت گرماست. این گرما می تواند باعث ذوب شدن سیم پیچ ها و از کار افتادن ترانس گردد.روغن موجود با جذب گرمای حاصل و سپس انتقال به بدنه‌ی ترانسفورماتور مانع تجمع گرما و افزایش دمای قسمت‌های حساس می‌شود.

بدنه‌ی ترانسفورماتورها را هم به صورت پره‌دار می‌سازند تا جریان هوا در بین پره‌ها به دام افتاده وسریع‌تر گرمای ترانسفورماتور به هوای آزاد منتقل شود.معایب به وجود آمده در ترانسفورماتور، آثاری بر روی روغن موجود در ترانسفورماتور می گذارد که آنالیز روغن و به خصوص تجزیه و تحلیل روغن محلول در روغن از بهترین راه های عیب یابی ترانسفورماتور به‌شمار می رود.

روش‌هایی که اغلب برای عیب‌یابی و تصمیم‌گیری برای تعمیر ترانس برق صنعتی به کار گرفته‌می شود، عبارت است از:

  • مثلث ژاپنی
  • جدول استاندارد IEEE
  • روش روجرز

به عیب‌یابی ترانس با جدول استاندارد IEEE که در زیر آمده می‌پردازیم تا تصمیم‌گیری راجع به تعمیر ترانس برق صنعتی صحیح‌تر صورت‌گیرد.

جدول استاندارد IEEE

بر اساس جدول استانداردIEEE هرگاه سطوح گازهای موجود در روغن در حد سطح 1 باشد، به خصوص مقدارTDCG، نشاندهنده‌ی این است که ترانس سالم است و تعمیر ترانس برق صنعتی موضوعیت ندارد.

هر گاه مقدار TDCG در سطح 2 باشد، نشان دهنده‌ی این است که گاز قابل اشتعال نسبت به حالت عادی بیشتر است، پس بازرسی دقیق‌تری را طلب می‌کند؛ ممکن است ترانسفورماتور چند خطای عملکرد داشته باشد.

وجود TDCG در سطح 3 نشان می‌دهد که روغن ترانس در حد بالایی در حال تجزیه شدن است، به سطح گازها دقت بیشتری می‌کنیم. در این حالت سرعت رسیدگی و بازرسی را باید افزایش دهیم و تعمیر ترانس برق صنعتی را در برنامه کاری خود قرار دهیم.

مقدارTDCG در سطح 4 نشانگر وجود مشکل جدی است و باید هر چه سریع‌تر به تعمیر ترانس برق صنعتی مبادرت کرد، چراکه ادامه‌ی این وضع آسیب جدی به ترانس خواهد زد.

با توجه به قیمت هنگفت ترانسفورماتورهای برق صنعتی، بررسی به موقع و در صورت لزوم تعمیر زودهنگام آنها می‌تواند، از وارد شدن خسارات بیشتر به ترانسفورماتور ها جلوگیری کند، بحمدالله نه تنها کلیه‌ی بررسی‌ها، آنالیز گازها، انواع تست‌های ترانسفورماتورها به وسیله‌ی متخصصین داخلی انجام می‌شود، بلکه تولید پیشرفته‌ترین و عظیم‌ترین ترانسفورماتورها نیز به وسیله‌ی مهندسین ایرانی صورت می‌گیرد.

 

به طور کلی در تعمیر ترانس برق صنعتی، موارد زیر تعمیر یا تعویض می‌شوند:

  • گرفتن نشتی روغن ترانس
  • تعویض یا تعمیر کلید کنتاکتوری تنظیم ولتاژ
  • تعویض و یا تعمیر بوبین‌های اولیه و ثانویه (سیم پیچ های فشار قوی و فشار ضعیف)
  • تعویض هسته‌ی ترانسفورماتور
  • تعمیر و ترمیم قطع شدگی‌های تمام اتصالات داخل مجموعه‌ی اکتیوپارت
  • تعویض یا تعمیر تجهیزات معیوب جانبی ترانسفورماتور

آزمایشات مختلف برای تعمیر ترانس برق صنعتی

الف- آزمایش سیم پیچ ها:

   سیم پیچ ترانسفورماتورها از جنبه های زیر مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند:

  • تغییر مکان فیزیکی
  • شل شدن اتصالات
  • قطع شدن
  • اتصالی داشتن با نقاط دیگر ترانسفورماتور
  • آسیب دیدگی یا فرسودگی سیستم عایق بندی

ب- اندازه گیری مقاومت اهمی سیم پیچ های ترانسفورماتور

در زمان تعمیر ترانس برق صنعتی هر گونه اتصالی، آسیب دیدگی، شل شدن و فرسودگی بیش از حد بوبین ها، مقاومت اهمی آنها را تغییر می‌دهد، با سنجش مقاومت اهمی سیم پیچ ها، به وجود عیب در ترانس ها می‌توان پی برد.

ج- آزمایش نسبت تبدیل سیم  پیچ ها

نسبت ولتاژ بخش فشارقوی ترانسفورماتور به ولتاژ بخش فشارضعیف ترانسفورماتور، نسبت تبدیل ترانس است. با اندازه گیری عملی این مقدار و مقایسه ی آن با میزان اسمی نسبت که در پلاک ترانس قید شده است، می توان به سلامت سیم پیچ های ترانس پی برد.

هرگاه نسبت تبدیل متفاوت با میزان اسمی آن باشد، به معنی از خط خارج شدن تعداد قابل توجهی از سیم بوبین هاست.

د- آزمایش پلاریته ترانسفورماتور

پلاریته ترانسفورماتور به نحوه ی اتصالات داخلی آن مربوط می شود. در تعمیر ترانس برق صنعتی، باید به این مسئله توجه داشت که پلاریته ی صحیح ترانس زمانی اهمیّت می یابد که قرار باشد چند ترانسفورماتور به شکل موازی به هم مرتبط شوند.

آزمایش پلاریته ترانسفورماتور در هنگام تعمیر ترانس برق صنعتی به دوشکل صورت می گیرد:

  1. با استفاده از ضربه القایی
  2. با استفاده از اعمال ولتاژ متناوب

صنعت یار – مجری انحصاری فروش و تعمیرات ترانس برق صنعتی در ایران
با ما تماس بگیرید

 

09121233109
02632208653

 

ترانسفورمر قدرت در صنایع متوسط و سنگین مانند کارخانجات و نیروگاه استفاده می شود که مسلما از همان ساختار ترانسفورماتور ها مصرف کننده(فشار ضعیف) استفاده می کنند تنها از نظر ابعاد بزرگ تر بوده و در برخی موارد مانند حفاظت، تهویه و انعطاف کاری پیشرفته تر می باشند.

این مجموعه با تکیه بر دانش و تجربه نسبت به خدمات مربوطه به ترانسفورماتور های قدرت فشار قوی فشار متوسط فشار ضعیف در خدمت مشتریان محترم میباشد.
1- تسویه سیرکولاسیون روغن انواع ترانسفورماتورهای قدرت ردیف 20 و 11 کیلو ولت
2- تعمیرات و سرویس و اورهال کردن انواع ترانس فورماتورهای ردیف 20KV و 11KV و رنجهای 25 50 75 100 125 160 200 250 315 400 500 630 800 1000 1250 1600 2000 کاوا KVA
3- خرید و فروش ترانسفورماتور های کاهنده کم تلفات
4- 500KVA 630KVA 800KVA 1000KVA 1250KVA 1600KVA 2000KVA 25KVA 50KVA 75KVA 100KVA 125KVA 160KVA 200KVA 250KVA 315KVA 400KVA
5- شارز روغن تعمیرات بدنه – سیم پیچی و باز پیچی سیم پیچ اولیه و ثانویه ترانسفورماتور های سوخته و تعویض بوشینگ تعویض سلیکاژل رفع معایب اکتیو پارت
6- تست حرفه ای روغن ترانس گرانوی – تیتراسیون – کارل فیشر – ضریب تلفات عایقی – دانسیته – ترکیبات فورانی – سولفور خورنده – دی الکتریک – ولتاژ شکست
7- طراحی و ساخت و قبول سفارش ساخت ترانس های کوره های ذوب و آبکاری

گروه صنعتی صنعت یار فروشنده ی ترانسفورماتور های شرکت های ایران ترانسفو آریا ترانسفو نیرو ترانسفو در تهران و کرج

 

تعمیر ترانس در تهران و کرج

 

 

 

تعمیر ترانس سوخته

تغمیر ترانسفورماتور در کرج و تهران

 

 

RelatedTag

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید