نکات مهم در انتخاب تابلو برق صنعتی

نکات مهم در انتخاب تابلو برق صنعتی

بدون شک، تابلو برق صنعتی یکی از تجهیزات ضروری برای هر محیط صنعتی است. می توان از آن برای سوئیچ، ترکیب و کنترل مدارهای الکتریکی AC یا DC استفاده کرد. همچنین برای مکان هایی با خطرات الکتریکی بالا مانند معادن و کارخانه ها طراحی شده است علاوه بر این از تابلو برق صنعتی می توان در هر مکان مسکونی که نیاز برق بالایی دارد، استفاده شود. تابلو های صنعتی به دلایل ایمنی به چند بخش مانند تابلو های اندازه گیری، بخش مولد و بخش توزیع تقسیم می شوند. هر بخش عملکرد متمایز خود را برای اطمینان از عملکرد ایمن سیستم ارائه می دهد. بنابراین یک تابلوی برق صنعتی محافظت بسیار مهمی در برابر حوادث الکتریکی ارائه می دهد و اطمینان حاصل می کند که برق به طور ایمن و کارآمد در سراسر یک تاسیسات اجرا می شود. در نظر داشته باشید که تابلو برق صنعتی معمولاً با توجه به نیاز های خاص پروژه به صورت سفارشی ساخته می شوند و می توانند از سیستم های تک فاز فشار ضعیف تا نصب سه فاز با اندازه متوسط را شامل شوند. از مهم ترین نکات در انتخاب تابلو برق صنعتی می توان به ویژگی های ایمنی آن، سازگاری با سایر تجهیزات و دستگاه ها، بهره وری انرژی و دوام آن اشاره کرد. قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد اینکه کدام نوع تابلو برای نیازهای شما بهترین است، هر عامل باید به دقت ارزیابی شود. علاوه بر این، هنگام سرمایه گذاری در هر نوع تجهیزاتی برای عملیات تجاری خود، هرگز نباید اهمیت داشتن خدمات پس از فروش با کیفیت را نادیده بگیرید.


تابلو برق صنعتی چیست؟

تابلو برق صنعتی چیست؟

تابلو برق صنعتی می تواند یک قطعه مهم از تجهیزات برای کسانی باشد که به روشی کارآمد برای نظارت و مدیریت جریان برق در یک تاسیسات صنعتی نیاز دارند. علاوه بر این، این دستگاه را می توان در طیف گسترده ای از تنظیمات، از دست زدن به ژنراتور های قابل حمل تا استفاده به عنوان بخشی از یک سیستم کنترل خودکار استفاده کرد. اگر به دنبال انجام صحیح و ایمن این وظایف ضروری هستید، انتخاب تابلو برق مناسب ضروری است. توجه داشته باشید که تابلو برق صنعتی جزء ضروری هر عملیات در مقیاس بزرگ است. این وسیله به عنوان ستون فقرات هر شرکتی عمل می کند و منبع تغذیه مطمئن و ایمن را برای تمام ایستگاه های کاری و ماشین آلات تضمین می کند. هنگام انتخاب چنین قطعه حیاتی از تجهیزات، مهم است که نه تنها هزینه و عملکرد، بلکه عوامل دیگری که می توانند در دراز مدت تفاوت زیادی ایجاد کنند، در نظر بگیرید.

 

 

برای اطلاع بیشتر در مورد تابلو برق به این مطلب مراجعه کنید :  تابلو برق چیست و مهمترین کاربرد آن کدام است؟

 

در مطلبی دیگر در مورد ساخت تابلو برق صنعتی صحبت کرده ایم :

 

 


انواع تابلو برق صنعتی

انواع تابلو برق صنعتی

در نظر داشته باشید که تابلو برق صنعتی در مکان های مختلفی از جمله: واحد های صنعتی و مسکونی قابلیت استفاده و بهره وری را دارا می باشند. به این نکته توجه داشته باشید که تابلو برق صنعتی از نظر نوع دسترسی به انواع مختلفی تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • سلولی
  • ایستاده
  • اصلی
  • نیمه اصلی
  • فرعی

وظایف تابلو برق صنعتی

وظایف تابلو برق صنعتی

تابلو های برق صنعتی نقش مهمی در کارخانه ها و محیط های صنعتی دارند. آن ها برق ماشین ها را تنظیم می کنند و در مواقع نیاز برق را تامین می کنند. با استفاده از تابلو برق، می‌توانید مشکلات یا خرابی‌ هایی را که نیاز به توجه دارند، پیگیری کنید. تابلو های برق صنعتی انواع مختلفی دارند، از جمله انواع ولتاژ بالا که برای ماشین آلات و سیستم های بزرگ تر استفاده می شوند، تابلو های ولتاژ پایین برای تجهیزات کوچک تر و انواع تخصصی برای کاربرد های خاص. از جمله وظایف تابلو برق صنعتی به طور خلاصه می توان به:

  • استفاده در تابلوهای کنترل صنعتی یا تابلوهای پی ال سی برای کنترل اتوماتیک فرآیندهای صنعتی
  • استفاده در تابلوهای مارشالینگ برای برقرار کردن ارتباط میان تابلو برق‌ها و سیستم کنترل مرکزی
  • تابلو های بانک خازنی برای اصلاح ضریب توان
  • توزیع جریان در یک واحد مسکونی یا اداری
  • کنترل موتورهای سه فاز
  • کنترل توزیع جریان

اشاره داشت.


نکات مهم در انتخاب تابلو برق صنعتی

نکات مهم در انتخاب تابلو برق صنعتی

انتخاب تابلو برق صنعتی مناسب که نیاز ها و بودجه شما را برآورده کند یک تصمیم مهم برای هر کسب و کاری است. تابلو های برق صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که نیازهای مختلفی را برآورده کنند، از توزیع ساده برق گرفته تا عملکردهای پیچیده کنترل. هنگام انتخاب تابلو برق، ملاحظات زیادی مانند ایمنی، اندازه بار، تغییرات ولتاژ و ملاحظات بار جریان وجود دارد. برای انتخاب تابلو برق صنعتی باید به یک سری نکات توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

  • ایمنی تابلو برق

توجه نمایید که در هر مسئله ای اولین مورد مهم، ایمنی می باشد. شما باید خطرات محیطی را به کمترین حد خود برسانید و تجهیزاتی را انتخاب کنید که با تمام الزامات ایمنی مطابقت نماید. استفاده از انواع کلید های محافظ جان، کلید ارت و سایر تجهیزات ایمنی در این زمینه حیاتی می باشد.

  • دقت در انتخاب نوع تابلو برق صنعتی

توجه داشته باشید که به طور کلی، سه نوع تابلو برق صنعتی وجود دارد که شامل: تابلو برق فشار ضعیف، تابلو برق فشار متوسط و فشار قوی در دسترس شما قرار دارند. یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید تابلو برق صنعتی، دانستن نیاز خود به این وسیله است تا بتوانید نوع دستگاه مورد نیاز خود را مشخص کنید. در انتخاب خود باید به پارامتر هایی از قبیل: سطح جریان و ولتاژ مورد نیاز، ثابت یا ماژولار بودن دستگاه و قابلیت های سفارشی نظیر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک باید توجه داشته باشید.

  • دقت در کیفیت و بهره وری

بهره وری تابلو برق صنعتی شما را می توان به لطف چند راه حل تضمین کرد. هنگام مواجه شدن با حوادث غیر قابل پیش بینی، باید تابلویی را انتخاب کنید که کنترل از راه دور اجرا کند. در صورت قطع برق در طول شب یا آخر هفته، ژنراتور باید بدون نیاز به ورود کسی روشن و کاملاً کار کند. در صورت مواجه شدن با خرابی کنترل الکتریکی، مطمئن شوید که کلید ها به صورت مکانیکی در هم قفل هستند. منابع را نمی توان به هم متصل کرد.

  • پشتیبانی از توسعه

تابلو برق صنعتی طول عمر بالایی دارد و در صورت نگهداری صحیح می توانند، عمری حدود 40 سال دوام بیاورند. بیشتر قطعات و تجهیزات داخل آن، اگر به درستی تنظیم و نگهداری شوند، نیازی به تعویض آن نخواهد بود. با در نظر گرفتن این مسئله، بهتر است که برای آینده برنامه ریزی نموده و سعی نمایید نیاز های اضافی را که ممکن است در مسیر آینده پیش بیاید، از هم اکنون برنامه ریزی نمایید.

انتخاب تابلو برق صنعتی مناسب برای کسب و کار شما می تواند یک کار دلهره آور باشد. با توجه به متغیرهای زیادی که باید در نظر بگیرید، در نظر گرفتن مهمترین نکات هنگام تصمیم گیری ضروری است. این نکات شامل تضمین کیفیت، ویژگی ها و انتخاب، ارزیابی قیمت و خدمات پس از فروش می باشد. درک این ملاحظات کلیدی به شما کمک می کند تا در مورد بهترین تابلو برق برای نیازهای خود تصمیم گیری کنید. تضمین کیفیت در حصول اطمینان از اینکه هر تجهیزات الکتریکی متناسب با هدف خود و مطابق با استانداردهای صنعتی است، بسیار مهم است. خدمات پس از فروش نیز باید در نظر گرفته شود تا در صورت درخواست، پشتیبانی فنی یا خدمات منظم دریافت کنید. در نظر گرفتن همه این عناصر تضمین می کند که تابلو برق صنعتی ایده آل برای نیاز های تجاری خود پیدا کنید.

 

RelatedTag

 

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید