تابلو برق فشار متوسط

تابلو برق فشار متوسط

بدون شک، تابلو برق فشار متوسط، جزء حیاتی اکثر سیستم های الکتریکی هستند. این تابلو ها، برای کنترل و محافظت در برابر برق ولتاژ متوسطی که بین منبع و بار منتقل می شود، کارایی بسیار بالایی دارند. تابلو برق فشار متوسط نوعی از تابلو های برق است که به کنترل توزیع و سوئیچینگ توان الکتریکی کمک می کند. این تابلو برق ها، شامل: یک سیستم رله، سوئیچ ها، فیوز ها و بریکر ها می باشد. تابلو برق فشار متوسط در ساختمان های تجاری، محیط های صنعتی و ... برای مدیریت و توزیع برق به روش های کارآمد و ایمن مفید هستند. علاوه بر این، این نوع از تابلو برق ها، همچنین می توانند برای کاهش هزینه های انرژی با محدود کردن مقدار برق توزیع شده در هر زمان مورد استفاده قرار گیرند. این نکته خالی از لطف نیست که تابلو برق فشار متوسط که گاز های گوناگونی در جهت زیاد شدن ایمنی در آن ‌ها استفاده می‌شود، همچنین توسط دستگاه ‌های پیشرفته و دقیق در سطح زیرین زمین توسعه پیدا می‌کنند و این کار باعث کارایی بیشتر و زیاد شدن بازه ولتاژ برقی این نوع از تابلو ها با رعایت اصول ایمنی خواهند شد. تابلو برق فشار متوسط با طراحی دقیق خود از نظر اندازه و پیکر بندی، منبع برق قابل اعتمادی را برای پروژه های صنعتی و هر آنچه که شما از یک تابلو برق نیاز دارید، فراهم می نمایند. به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تمام نکاتی که باید در مورد تابلو برق فشار متوسط بدانید، آشنا نماییم.


تابلو برق فشار متوسط چیست؟

تابلو برق فشار متوسط چیست؟

تابلو برق فشار متوسط، یک دستگاه سوئیچینگ است که برای کنترل جریان برق با فشار متوسط طراحی شده است. این نوع از تابلو ها در سیستم های صنعتی برای کاربرد های مختلفی از قبیل: کنترل فشار و جریان در سیستم ها، محافظت از تجهیزات در برابر فشار بیش از حد یا افت فشار استفاده شوند. تابلو برق فشار متوسط در طیف وسیعی از اندازه ها و پیکربندی ها موجود است پس می توان از این نوع تابلو ها را برای کنترل انواع فشار های فرآیندی، در تاسیسات صنعتی استفاده کرد. یکی از نکات قابل توجه در مورد این وسیله آن است که این تابلو ها با ویژگی های ایمنی مانند خاموش شدن خودکار و آلارم برای کمک به محافظت در برابر حوادث شدید طراحی شده اند.


انواع تابلو برق فشار متوسط

انواع تابلو برق فشار متوسط

به طور کلی تابلو برق فشار متوسط به چند نوع تقسیم می شود که عبارت است از:

  • تابلو برق فشار متوسط زیر سطحی

تابلو برق فشار متوسط زیر سطحی به کاربر اجازه خواهد داد تا وسیله را از روی زمین و به صورت دستی یا با استفاده از رله‌ ها تنظیم و کنترل کرده و عیوب احتمالی را برطرف نمایید.

  • تابلو برق فشار متوسط بخش‌ بندی شده

جالب است به دانید که تابلو برق فشار متوسط از نوع بخش بندی شده، همان طور که از نامش پیداست، تمامی اجزای الکتریکی آن که شامل: گذرگاه ورودی، ابزار قطع کننده اصلی مدار و همچنین سوئیچ، در درون محفظه ‌‌های فلزی جداگانه قرار گرفته اند.

  • تابلو برق فشار متوسط با گاز GIS

این نوع از تابلو برق فشار متوسط توسط محفظه ‌های بسته ‌ای است که با کمک گازسولفور هگزا فلورید یا ترکیبی از SF6 پرشده ، محصور شده است. به همین دلیل،  این نوع از تابلو ها،  قابلیت نصب و تنظیم را آسان ‌تر نموده و باعث اشغال ظرفیت کمتری از فضا شده است.

  • تابلو برق فشار متوسط محفظه فلزی

این تابلو توسط فلز به طور کامل پوشش داده شده و معمولا در حوضه‌ های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.


کاربرد تابلو برق فشار متوسط

کاربرد تابلو برق فشار متوسط

تابلو برق فشار متوسط بخش مهمی از فرآیند کنترل فشار متوسط یا بالا است. با استفاده از یک تابلو برق فشار متوسط، می توان دقت بیشتری در کنترل عملیات فرآیند های مختلف داشته باشید.

در مورد کاربرد تابلو برق فشار متوسط، می توان گفت که از این تابلو ها در  مدیریت و کنترل فرآیند های صنعتی گرفته تا سیستم های خنک کننده برای تاسیسات بسیار بزرگ همانند مراکز مخابراتی، استفاده می شود. علاوه بر این، این نوع تابلو ها از مزیت ایمنی و دقت در مدیریت فشار های مرتبط با محیط های صنعتی بسیار  بزرگ برخوردار می باشد. به طور خلاصه، با حفاظت دقیق، قابل اعتماد و مقرون به صرفه با استفاده از یک سیستم تابلو برق فشار می توان فرآیند عملیاتی را به طور ایمن و موفق را در بسیاری از صنایع تضمین کرد.


مهم ترین نکات برای طول عمر بیشتر تابلو برق فشار متوسط

مهم ترین نکات برای طول عمر بیشتر تابلو برق فشار متوسط

در این قسمت مهم ترین نکات در مورد نحوه مراقبت و نگهداری از تابلو برق فشار متوسط را به شما خواهیم گفت تا این تابلو سال های طولانی برای شما مثل روز اول کار نماید. این نکات عبارت است از:

  • استفاده از از سیستم ‌های تهویه‌ی مطبوع با کیفیت همانند فن با فیلترهای نصب شده در ورودی جهت کاهش ورود آلودگی
  • پوشاندن شدن ورودی ‌های هوا و همچنین تهویه ها با استفاده از فیلتر مناسب جهت کاهش ورود گرد و غبار
  • تمیز کردن همیشگی تمام آثار آلودگی از قسمت‌ های فلزی
  • استفاده از تابلوهای فشار متوسط غیر حساس
  • نصب ترانسفورماتور در اتاق جداگانه

تابلو برق فشار متوسط، جزء مهم هر کارخانه یا تاسیسات صنعتی می باشد. این تابلو ها، جریان 50 تا 1000 ولت تولید می کند. این شکل از تابلو های برق، برای کاربرد های فشار متوسط در نفت و گاز، تولید برق و سایر بخش ‌های صنعتی استفاده می‌شوند. با استفاده از تابلو ها، فرآیند ها می توانند به طور کارآمد تری با ایمنی و قابلیت اطمینان بیشتر اجرا شوند. در مورد هزینه تابلو برق فشار متوسط باید توجه داشته باشید که، قیمت آن ها به عوامل متعددی بستگی دارد. شما باید هزینه مورد نیاز برای آن را با توجه به موارد مورد نظر خود، در نظر بگیرید تا هزینه مضاعف برای آپشن های غیرضروری به شما تحمیل نشود.. همچنین عوامل متعددی از قبیل: جنس بدنه، محل نصب و ولتاژ قابل ‌قبول، در قیمت تابلو برق فشار متوسط تاثیرگذار خواهد بود.

 به طور کلی، تابلو برق فشار متوسط با کاربرد های متعدد خود، دارایی ارزشمندی است که هر صنعتی به عملکرد ایمن و کارآمد آنریال قطعا احتیاج خواهد داشت.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید