تاثیرات محیطی تابلو برق

تاثیرات محیطی تابلو برق و استاندارد هایی که باید برای تابلو برق رعایت کنید

محیط تاثیر زیادی بر عملکرد تابلو برق و عمر اجزای آن دارد. دما، رطوبت و سایر عوامل محیطی می توانند بر مدت زمان دوام یک پنل، میزان انرژی هدر رفته و خطر آتش سوزی تأثیر منفی بگذارند. دما های بالا، رطوبت و قرار گرفتن در معرض آب، همگی می توانند به پنل های الکتریکی آسیب برسانند که منجر به تعمیر یا تعویض قطعات با هزینه های بسیار بالا می شود. این نکته مهم است که اقدامات احتیاطی لازم مانند روش ‌های نگهداری مناسب را انجام دهید تا اطمینان سیستم ها در سال ‌های آینده همچنان در اوج عمل کرد خود همانند قبل کار کنند. توجه نمایید که این موضوع بسیار اهمیت دارد که بدانیم خطرات بالقوه محیطی می توانند در انتخاب محفظه الکتریکی مهم باشند و کدام تابلو برق به بهترین وجه می تواند این مشکل ما را بر طرف نماید. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با مهم ترین تاثیرات محیطی تابلو برق آشنا نماییم پس در ادامه همراه ما باشید.


تاثیرات محیطی به چه معناست؟

به طور کلی تاثیرات محیطی شامل: هرگونه عوامل محیطی، شرایط آب و هوایی که ممکن است بر روی عملکرد تابلو برق اثرگذار باشند، تاثیرات محیطی گفته می شود که در ادامه به مهم ترین آن اشاره خواهیم کرد. از جمله مهم ترین تاثیرات محیطی بر تابلو برق عبارت است از:

  • آلودگی‌ هوا

آلودگی‌ هوا

بدون شک، تابلو های برق نقش مهمی در تامین انرژی از شبکه برق دارند. با این حال، آلاینده های هوا می تواند به این پنل های تابلو برق آسیب برساند و عملکرد آن ها را مختل نمایند.

واکنش شیمیایی که بین آلاینده ها و تجهیزات یک تابلو برق رخ می دهد، می تواند در طول زمان منجر به خوردگی و انواع دیگر از تخریب ها شود. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار، گرده و دود نیز ممکن است باعث گرفتگی فیلتر و در نتیجه کاهش کارایی آن شود. علاوه بر این، آلاینده های هوا می توانند از طریق عایق سیم کشی به درون تابلو برق منتقل شوند که می تواند منجر به آتش سوزی می شود. بنابراین همیشه سعس داشته باشید به طور مرتب، تابلو برق را از آلودگی های محیطی پاک سازی نمایید.

  • ارتفاع بسیار بالا

ارتفاع بسیار بالا

هنگامی که صحبت از محافظت تابلو برق در محیط های با ارتفاع بالا می شود، درک تأثیرات ارتفاع بر تابش الکترومغناطیسی ضروری است. قرار گرفتن تابلو برق در معرض محیط هایی با ارتفاع بالا، تابلو برق را در معرض خطر آسیب ناشی از تابش خورشیدی و سایر عوامل محیطی قرار می دهد. اگر اقدامات احتیاطی صحیح در برابر تاثیرات محیطی تابلو برق نشود، در نهایت می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد و خرابی تابلو شود. برای سازمان ها مهم است که شرایط محیطی سیستم های خود را در ارتفاعات مختلف ارزیابی کنند تا به طور موثر از تابلو برق در برابر آسیب ناشی از تاثیرات محیطی محافظت نمایند.

 

مطلب مرتبط  : ساخت تابلو برق صنعتی 

 

 

  • درجه حرارت محیط

درجه حرارت محیط

درجه حرارت محیط به طور قابل توجهی بر عملکرد تابلو های برق تاثیر می گذارد. برای اطمینان از محافظت تابلو برق در برابر تاثیرات محیطی، باید تابلو های برق در محدوده دمایی توصیه شده قرار بگیرند و یا در محیط هایی با دمای بالا، از تابلو هایی با جنس فایبر گلاس که دارای پوشش ‌های مناسبی هستند، استفاده شود.  لازم به ذکر است که هنگامی که دما ی محیط از محدوده استاندارد تابلو برق بالا تر می رود، قطعات الکترونیکی ممکن است بیش از حد گرم شوند و در نتیجه باعث خرابی یا نقص در پنل شوند.

  • رطوبت نسبی محیط

رطوبت نسبی محیط

محیط و ویژگی های مختلف آن می تواند به طور قابل توجهی بر روی تابلو های برق تاثیر بگذارند. یکی از رایج ترین تاثیرات محیطی که ممکن است تاثیر محسوسی بر عملکرد تابلو های برق داشته باشد، رطوبت نسبی است. رطوبت نسبی بالا باعث تجمع آب در پنل می شود که منجر به خوردگی و خرابی قطعات می شود. علاوه بر این، اگر خیلی رطوبت کم باشد، ممکن است منجر به الکتریسیته ساکن شود که در نتیجه می تواند به اجزای آسیب پذیر داخلی تابلو های برق آسیب برساند. بنابراین، حفظ سطح رطوبت نسبی بهینه برای عملکرد موثر تابلو برق ضروری است.

 

 

 

 


تاثیرات محیطی تابلو برق بر محیط زیست

تاثیرات محیطی تابلو برق بر محیط زیست

تابلو های برق نقش مهمی در تامین انرژی الکتریکی برای بسیاری از مشاغل و صنعت را ایفا می کنند. در عین حال اثرات زیست محیطی طولانی مدت آن ها می تواند بسیار شدید باشد. از آن جایی که تابلو برق مقادیر زیادی گرما و مواد زائد تولید می‌کنند، پتانسیل افزایش گرمایش جهانی را دارد و ممکن است منجر به آلودگی هوا، آلودگی آب، آلودگی صوتی و دفن زباله شود.

 

 

علاوه بر این، به دلیل دفع نادرست تابلو های برق قدیمی یا آسیب دیده، مواد خطرناکی مانند سرب و آزبست می توانند در محیط رها شوند. بنابراین، درک تاثیرات محیطی تابلو برق،  برای اطمینان از این که استفاده از آن ها منجر به افزایش انتشار گاز های گلخانه ای یا سایر اشکال تخریب محیط زیست نمی شود، مهم است.

تابلو های برق، برای دهه هاست که مورد استفاده قرار می گیرند، هر سال که می گذرد و با پیشرفت تکنولوژی، تقاضای برق بیشتر می شود. در نتیجه، اثرات زیست محیطی تابلو های برق اغلب نادیده گرفته می شود. ولی در نظر داشته باشید که تابلو های برق می توانند نقش بزرگی در پایداری محیط زیست ما ایفا کنند. روش های مختلفی وجود دارد که تابلو های برق می توانند بر محیط ما تأثیر بگذارند، از مصرف انرژی گرفته تا آلودگی هوا. با استفاده از منابع انرژی کارآمد تر و تجدید پذیر، تابلو های برق می توانند به کاهش میزان کربن منتشر شده در جو کمک کرده و گام هایی را به سوی آینده ای سبز تر بردارند. تابلو های برق مزایای دیگری مانند ایمنی بسیار بالا، عملکرد بهتر و آلایندگی صفر را همراه خود دارند. این ویژگی ها منجر به کاهش هزینه های برق برای مشاغل و صنایع می شود. پس مهم است که تأثیرات محیطی تابلو برق را در نظر بگیریم تا بتوانیم هنگام استفاده از این سیستم‌ ها در مراکز صنعتی یا سایر مراکز دیگر، تصمیمات آگاهانه ای بگیریم.

 

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید