مقالات و آموزش های نیرورسانی صنعت یار

نکات مهم در انتخاب تابلو برق صنعتی

دانستنی های برق صنعتی -

نکات مهم در انتخاب تابلو برق صنعتی

بدون شک، تابلو برق صنعتی یکی از تجهیزات ضروری برای هر محیط صنعتی است. می توان از آن برای سوئیچ، ترکیب و کنترل مدارهای الکتریکی AC یا DC استفاده کرد. همچنین برای مکان هایی با خطرات الکتریکی بالا مانند معادن و کارخانه ها طراحی شده است علاوه بر این از تابلو برق صنعتی می توان در هر مکان مسکونی که نیاز برق بالایی دارد، استفاده شود. تابلو های صنعتی به دلایل ایمنی به چند بخش مانند تابلو های اندازه گیری، بخش مولد و بخش توزیع تقسیم می شوند. هر بخش عملکرد متمایز خود را برای اطمینان از عملکرد ایمن سیستم ارائه می دهد. بنابراین یک تابلوی برق صنعتی محافظت بسیار مهمی در برابر حوادث الکتریکی ارائه می دهد و اطمینان حاصل می کند که برق به طور ایمن و کارآمد در سراسر یک تاسیسات اجرا می شود. در نظر داشته باشید که تابلو برق صنعتی معمولاً با توجه به نیاز های خاص پروژه به صورت سفارشی ساخته می شوند و می توانند از سیستم های تک فاز فشار ضعیف تا نصب سه فاز با اندازه متوسط را شامل شوند. از مهم ترین نکات در انتخاب تابلو برق صنعتی می توان به ویژگی های ایمنی آن، سازگاری با سایر تجهیزات و دستگاه ها، بهره وری انرژی و دوام آن اشاره کرد. قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد اینکه کدام نوع تابلو برای نیازهای شما بهترین است، هر عامل باید به دقت ارزیابی شود. علاوه بر این، هنگام سرمایه گذاری در هر نوع تجهیزاتی برای عملیات تجاری خود، هرگز نباید اهمیت داشتن خدمات پس از فروش با کیفیت را نادیده بگیرید.

353
تاثیرات محیطی تابلو برق

دانستنی های برق صنعتی -

تاثیرات محیطی تابلو برق

محیط تاثیر زیادی بر عملکرد تابلو برق و عمر اجزای آن دارد. دما، رطوبت و سایر عوامل محیطی می توانند بر مدت زمان دوام یک پنل، میزان انرژی هدر رفته و خطر آتش سوزی تأثیر منفی بگذارند. دما های بالا، رطوبت و قرار گرفتن در معرض آب، همگی می توانند به پنل های الکتریکی آسیب برسانند که منجر به تعمیر یا تعویض قطعات با هزینه های بسیار بالا می شود. این نکته مهم است که اقدامات احتیاطی لازم مانند روش ‌های نگهداری مناسب را انجام دهید تا اطمینان سیستم ها در سال ‌های آینده همچنان در اوج عمل کرد خود همانند قبل کار کنند. توجه نمایید که این موضوع بسیار اهمیت دارد که بدانیم خطرات بالقوه محیطی می توانند در انتخاب محفظه الکتریکی مهم باشند و کدام تابلو برق به بهترین وجه می تواند این مشکل ما را بر طرف نماید. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با مهم ترین تاثیرات محیطی تابلو برق آشنا نماییم پس در ادامه همراه ما باشید.

294
تابلو برق فشار متوسط

دانستنی های برق صنعتی -

تابلو برق فشار متوسط

بدون شک، تابلو برق فشار متوسط، جزء حیاتی اکثر سیستم های الکتریکی هستند. این تابلو ها، برای کنترل و محافظت در برابر برق ولتاژ متوسطی که بین منبع و بار منتقل می شود، کارایی بسیار بالایی دارند. تابلو برق فشار متوسط نوعی از تابلو های برق است که به کنترل توزیع و سوئیچینگ توان الکتریکی کمک می کند. این تابلو برق ها، شامل: یک سیستم رله، سوئیچ ها، فیوز ها و بریکر ها می باشد. تابلو برق فشار متوسط در ساختمان های تجاری، محیط های صنعتی و ... برای مدیریت و توزیع برق به روش های کارآمد و ایمن مفید هستند. علاوه بر این، این نوع از تابلو برق ها، همچنین می توانند برای کاهش هزینه های انرژی با محدود کردن مقدار برق توزیع شده در هر زمان مورد استفاده قرار گیرند. این نکته خالی از لطف نیست که تابلو برق فشار متوسط که گاز های گوناگونی در جهت زیاد شدن ایمنی در آن ‌ها استفاده می‌شود، همچنین توسط دستگاه ‌های پیشرفته و دقیق در سطح زیرین زمین توسعه پیدا می‌کنند و این کار باعث کارایی بیشتر و زیاد شدن بازه ولتاژ برقی این نوع از تابلو ها با رعایت اصول ایمنی خواهند شد. تابلو برق فشار متوسط با طراحی دقیق خود از نظر اندازه و پیکر بندی، منبع برق قابل اعتمادی را برای پروژه های صنعتی و هر آنچه که شما از یک تابلو برق نیاز دارید، فراهم می نمایند. به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تمام نکاتی که باید در مورد تابلو برق فشار متوسط بدانید، آشنا نماییم.

138